marți, 27 noiembrie 2012

Cum se vopseste integral o masina?!

materiale necesare,pasi de urmat
La o vopsire integrala se demonteaza maximul posibil,cu atit mai mult cu cit este schimbare de culoare.Printre elementele obligatorii sint faruri,stopuri,bari,chedere interioare,in caz de vopsire si pe interior se vor demonta obligatoriu si panourile usilor.Se recomanda vopsirea cu geamurile scoase (insa doar in cazul celor cu cheder si nu lipite).Pentru o vopsire super (insa foarte scumpa) se pot demonta si acele geamuri lipite.
Sculele strict necesare:
-spaclu
-steclu (placa pe care se fixeaza smirghelul).
-masina de slefuit (optional)
-pistol de suflat (duza 1.3-1.7mm)
-compresor+ furtun de aer+decantor aer-apa

Materiale:
-chit poliesteric + intaritor
-filler (spritchit) + intaritor
-diluant nitro
-diluant vopsea
vopsea (3L nemetalizat+intaritor sau 2L metalizat + 2L de lac+intaritor lac).
-filtre vopsea
-smirghel P60 2-3m (functie de suprafetele chituite),smirghel P120-150 ,2-3 coli hidro,5-6 coli P400-600 hidro in cazul vopselei nemetalizate si P600-800 in cazul vopselei metalizate.
-hartie mascare (se pot folosi si ziare)
-banda de mascare (scotch de hartie) ;o rola de 20mm si o rola de 35-40mm.
-snur de mascare
-carpa antistatica
-carpe fara scame
-degresant si diluant antisiliconic.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-In prima instanta se spala degreseaza bine masina si se demonteaza elementele ce nu trebuiesc vopsite (bari,geamuri,clante,oglinzi,faruri,stopuri,chedere),
-Se examineaza cu atentie suprafetele ce urmeaza sa se vopseasca.
-cojituri,pete de rugina se curata prin polizare cu flex si panza cu smirghel lamelar de P80.
-suprafetele ce urmeaza sa fie chituite se curata cu abnegatie cu smirghel de P60-80,se degreseaza apoi se chituiesc.Chitul se prepara impreuna cu intaritorul aferent bine omogenizat .Timpul de lucru este destul de scurt,deci trebuie mana rapida si precisa.
-chitul odata intarit se niveleaza cu smirghel de P60-80 pus pe un steclu adecvat ca marime suprafetei de lucru .
-Se aplica straturi succesive pana se obtine suprafata uniforma.
se slefuieste cu smirghel de P120-150 suprafata nivelata de chit.
-se matuieste cu smirghel hidro si apa  de 400 in jurul petei de chit.
-se degreseaza suprafata lucrata si se sufla cu filler in 2-3 straturi succesive.
-se slefuieste intreaga masina cu smirghel hidro de P400-600-800 si apa abundenta pana vopseaua veche devine opaca
-se spala cu apa din abundenta intreaga maina
-se acopera suprafetele ce trebuiesc protejate de vopsea cu hartie fixata cu banda de hartie.
-se degreseaza
-se vopseste
Vopseaua se prepara conform reteti fabricantului. si se da in 1 1/2 straturi sau 2-3-4-5 straturi in cazul celor metalizate cu lac peste.
Chitul de stropit(spritz chit-ul, fuller, sau ce denumire o mai avea)
se aplica ca si vopseaua, pe suprafata matuita(slefuita), temperatura de lucru este aceeasi ca si la vopsea, adica sa fie vreo 15grade macar...
se dilueaza cu diluant NITRO...pana cand devine destul de solubil(adica sa acopere suprafata, dar sa nu fie prea gros).
Trebuie sa ai grija sa nu faca noduri, sa nu curga, si sa nu fie prea putina(adica sa vezi ce e dedesuptul ei).
.....................................................................................................................
Lista materiale necesare pentru o vopsire COMPLETA, luand in considerare ca s-a demontat totul de pe masina, in afara de bord si motor(astea de obicei nu prea isi au rostul sa le demontezi, la motor scoti tot ce e pe lateral si ramai numai cu 'minunatia' intre lonjeroane)
- hartie slefuit P60; P80; P120; P150; si hartie intre P2000 pana la P3000(orice granulatie intre aceste valori)...cam 5m din fiecare...total vreo 250.000lei
- chit normal....vreo 2kg....pret total 400.000lei (depinde de care e...poate fi si mai mult...si mai putin)
- eventual chit fibra de sticla...1/2kg....vreo 150.000lei
- antisonorizant auto(asta e optional)...1cutie 90.000lei(pentru praguri, motor, interior usi, capota, hayon)
- deruginol(feruginol)...1flacon 1/2litri....vreo 90.000lei(asta pentru scoaterea ruginei)
- grund(culoare maronie)....2cutii de 900grame....total 200.000lei
- banda de lipit(daca e necesar pentru inchizatoare hayon, sau alte parti care nu au reusit sa fie demontate)....1bucata....75.000lei
- chit de stropit(spritz chit, fuller).....vreo 1cutie 900grame cel putin....160.000lei
- vopsea....6,4kg....8cutii a 900grame......220.000lei/cutie minim....1.760.000lei minim(depinde de culoarea vopselei, de tipul acesteia, si de CALITATEA acesteia). DE OBICEI mai ramane clientului vreo 500grame vopsea, care poate fi folosita in urmatorii 2ani.
- lac....2cutii a 900grame....vreo 250.000/cutie....500.000lei total
- 1 silicon transparent(pentru imbinari aripa cu caroserie, praguri, orice gauri nedorite, inclusiv cele de la chederul geamurilor)....76.000lei
- 2 litru ulei....vreo 200.000lei(1,5 litri pentru masina, juma` de litru pentru compresor...ca mai trebuie completat uneori, daca nu necesita completare va sigur ca ajunge tot la masina dvs)
- vopsea neagra pentru elementele negre..care nu sunt plastice.....1cutie 900grame....200.000lei
- vopsea argintie pentru roti....vreo juma` de kg trebuie....dar daca cumpara clientul....nu poate cumpara numai 1cutie a 900grame....deci vreo 200.000lei
- vreo 2 litri de diluant.....vreo 150.000lei
- ceva intaritor(daca cere vopseaua), asta habar n'am cat e...in jur de 3-400.000lei pentru toata vopseaua

Cam asta ar fi minimul necesar...desigur suma poate fi mai mare cu 1-2mil, chiar cu 4-5(daca alegi ceva mai bun), depinzand de tipul vopselei si a lacului, si de cantitatea de chit/chit de stropit/lac.........total: 4,3milioane MINIMUM!!!

Tinichigiu....depinde de masina, de cantitatea de lucru...dar e in jur de 1mil cu mici probleme de tinichigerie(astia cer bani multi...pe lucru de nimic. Noi lucram cu un vecin(daca nu prea iti pasa de lucrul facut) sau cu service-ul din oras(daca vrei calitate)
Manopera vopsit: 4-6mil...depinde de starea masinii

Niciun comentariu: